Jordbær banan smoothie

Smoothie---Foto-Samantha-Fotheringham

En af mine ynglings smoothies opskrifter er denne smoothie med jordbær og banan. Jeg har anvendt frossen bananer og jordbær, da jeg synes det giver en mere cremet og kølig fornemmelse, men det er ikke nødvendigt. Du kan i stedet tilføje et par isterninger til din smoothie. Jeg har brugt sødemiddel for at undgå sukker, men hvis du ikke vil bruge sødemiddel kan du søde smoothien den med lidt honning. Smoothien er meget fedtfattig og en god kilde til kulhydrater, A-vitaminet (beta-caroten) og mineralet kalium. Smoothien har en dejlig sødme og er en sund forfriskning som du kan nyde med god samvittighed.

smoothie opskrifter - Foto Samantha Fotheringham

Jordbær banan smoothie- Foto Samantha Fotheringham

Jordbær banan smoothie opskrift

Person:4

Tid: 10 minutter

Ingredienser:

  • 10 Jordbær frost
  • 2 bananer
  • 4 dl. skummetmælk
  • 1 tsk. perfekt sød ( sødemiddel)
  • 1 tsk. vaniljesukker

Fremgangsmåde:

Start med at smide 2 bananer i fryseren. Når dine bananer er overmodne og kedelige kan du tage skrællen af og smide dem i fryseren. Så har du altid nogen ved hånden til din smoothie.

Alle ingredienserne kommer i en blender. Blend til indholdet er cremet og glat.

Smag til med perfekt sød.

Hæld smoothie i et glas, pynt med jordbær og serverer afkølet.

Næringsindhold pr. 100g

  • kalorier: 74
  • protein: 1
  • kulhydrat: 17
  • fedt: 0

Energifordeling pr. 100g