Karrysild med æbletern og skyr

sild

Karrysild har den mest fortryllende gule farve og dertil er det meget nemt at tilberede, så hvorfor ikke lave det selv? Karrysild er noget som jeg spiser hele året rundt, men især op til påske er jeg fan af silden på påskebordet. Sild er en fed fisk som er rig på de sunde flerumættede fedtsyre, men på grund af sildens høje fedtindhold er det også en fisk som er rig på kalorier, så hvis du gerne vil tabe dig skal du ikke spise store mængder sild selvom fisken er sund. Udover sild er det blandt andet fisk som makrel og laks som du skal holde lidt igen med. Karrysilden har en varm smag af karry med en mild og afrundet sødme fra æbleternene. Spis karrysilden på et stykke rugbrød, med lidt frisk purløg til.

karrysild opskrift foto by samantha fotheringham

hjemmelavet karrysild foto by samantha fotheringham

karrysild opskrift

Person: 2

Tid: 15 minutter

Ingredienser:

  • 200g marinerede sild såret i små stykker
  • 1 tsk. karry
  • 1 æble i små tern
  • 2 spsk. skyr
  • 2 spsk. Miracle Whip Balance 10%
  • Salt

Fremgangsmåde

Find en skål frem

Bland skyr sammen med mayonnaise

Tilsæt karry og bland det godt sammen.

Tilsæt silden og æbleternene og bland det forsigtigt sammen.

Smag til med lidt salt.

Næringsindhold pr. 100g

  • Kalorier: 185
  • Protein: 7,8 g
  • Kulhydrat: 14,3g
  • Fedt: 10,6g