Overspringhandlinger

I dag var jeg til eksamen, den er heldigvis vel overstået. SKØNT! Jeg havde afsat hele min weekend til at læse til eksamen. NU skulle den bare have HELE armen!! Jeg skulle være mega effektiv! Dog forløb det IKKE helt som jeg forventede.

Overspringhandlinger

I kender det helt sikkert godt! Pludselig kan man finde på at ordne vasketøjet, tage opvasken eller male en liste, når man burde gøre noget HELT andet og større. Det hedder overspringhandlinger! Vi laver “mindre ubehagelige” ting, som udskyder noget større. Undersøgelser viser at mindst 60% af befolkningen gør det. Men overspringhandlinger betyder ikke nødvendigvis at du er doven! Du kan sagtens være effektiv! De sidste dage har jeg fået lavet system i mit klædeskab, fået skrevet nogle vigtige mails og fået lavet forbedringer på bloggen.

Gør dine overspringhandlinger effektive

En af mine overspringhandlinger i går var også at tjekke facebook. Der kom jeg til, at skrive med en af mine kammerater. Jeg fortalte ham om ALLE min overspringhandlinger og i stedet for at fortælle mig, hvor dum jeg var, sendte han mig denne video som jeg gerne vil dele med jer. Den handler om, hvordan man gør overspringhandlinger til et positivt og effektivt middel! SE FILMEN!

Begræns dine overspringhandlinger

Overspringhandlinger er okay, at have i en kort periode, hvis vi gør dem effektive. Men hvis de har stor betydning for dit mål eller livstilomlægning bør det være en af de barrierer man bør overkomme. Det hjælper jo ikke at du springer det sunde måltid over og køber fast food hver aften, hvis du har et livstruende overvægtproblem. Overspringhandlinger kan også gå ud over dit selvværd, hvis du ikke kan leve op til dine egne forventninger. Det vil kunne udløse en DÅRLIG spiral som hurtigt kan ødelægge dine gode hensigter om det sunde liv. Jeg vil altid opfordre folk til at gøre deres BEDSTE! Men en god løsning til ikke at få lyst til at lave overspringhandlinger er, at gøre sine krav til sig selv mindre. Forventninger til sig selv kan blive så høje, at de ikke er til at leve op til. Start derfor langsomt og des mere overskud du føler du har, des højere krav kan du stille dig selv. Hvis du gerne vil gøre noget mere ud af din madlavning og ikke kan overskue at finde på en ny og spændende ret hver aften, så begynd med at gøre det 2 gange om ugen i starten. Du kan også finde masser af inspiration herinde.! Kig under MAD i menuoversigten.

Undgå overspringshandlinger

  • Sæt realistiske mål og nå dem – og vær STOLT af det
  • Fokuser på det, du er i gang med nu
  • Vær bevist om, hvad du udsætter og find ud af hvorfor
  • Brug en kalender til at strukturere din tid
  • Spørg om hjælp hvis du har brug for det